Documenten

Documenten

Als je vrijwillige lesgever wil worden bij Auxilia kan je onderstaande overeenkomst al eens nalezen.

  1. Overeenkomst van vrijwillige lesgever
  2. Documenten bij overeenkomsten Auxilia vzw – vrijwilliger

Ben je al vrijwilliger bij Auxilia? Hier vind je alle noodzakelijke documenten om wegwijs te geraken in onze werking.

  1. Statuten
  2. Huishoudelijk reglement bij de statuten
  3. Conformiteit
  4. Benoemingen, mandaten en volmachten van de Raad van Bestuur
  5. Taken van de Raad van Bestuur
  6. Organigram
  7. Bijvoegsel bij overeenkomst voor de vrijwillige lesgever
  8. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige lesgever
  9. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige medewerker
  10. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige regioassistent
  11. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige regiocoördinator
  12. Mededeling aan de vrijwillige lesgever
  13. Kaart en gebiedsomschrijving van de regio’s
    A. Antwerpen-centrum
    B. Antwerpen-noord
    C. Brugge
    D. Diksmuide
    E. Gent
    F. Hageland
    G. Ieper/Roeselare
    H. Kortrijk
    I. Leuven
    J. Lier
    K. Limburg
    L. Mechelen
    M. Turnhout
    N. Waasland
  14. Vraag voor uitnodiging op de algemene vergadering
  15. Volmacht voor de algemene vergadering
  16. Formulier voor vervoersonkosten

Voor je lessen heb je misschien iets aan onderstaand overzicht van online lesmateriaal:

  1. Lijst met online lesmateriaal

Meest recente berichten

Armoede is chaos

Armoede heeft gevolgen op zeer veel vlakken: gezondheid, huisvesting, scholing, levenskracht, initiatief, sociale contacten, cultuurbeleving… Kortom, je hele leven wordt erdoor gedomineerd.

Auxilia tracht mensen met beperkte kansen, en daar hoort armoede zeker bij, te ondersteunen bij hun schooltaken. Onze vrijwilligers willen dat ouders en kinderen gemotiveerd zijn om te studeren, bij te leren, geholpen te worden. Maar wanneer keert dit proces om? Hoe ver kan je gaan in de vraag naar motivatie? Wat kan je eisen van mensen voor wie het leven vaak chaos is? Wat betekent het voor het leren van kinderen en jongeren als ze de gevolgen van die chaos in hun ziel meedragen?

Ja, we kunnen betrokkenheid van de ouders vragen, maar niet eisen. We kunnen hun ondersteunen om de interesse aan te wakkeren, maar indien dit niet lukt toch volhouden in de overtuiging dat de leerling er beter van wordt en in de hoop dat we de betrokkenheid een beetje kunnen aanwakkeren.

Elke aanvraag zorgvuldig wikken en wegen, en met in ons achterhoofd “we geven niet op” is veel meer mogelijk dan we vermoeden.