Documenten

Documenten

Als je vrijwillige lesgever wil worden bij Auxilia kan je onderstaande overeenkomst al eens nalezen.

  1. Overeenkomst van vrijwillige lesgever
  2. Documenten bij overeenkomsten Auxilia vzw – vrijwilliger

Ben je al vrijwilliger bij Auxilia? Hier vind je alle noodzakelijke documenten om wegwijs te geraken in onze werking.

  1. Statuten
  2. Huishoudelijk reglement bij de statuten
  3. Conformiteit
  4. Benoemingen, mandaten en volmachten van de Raad van Bestuur
  5. Taken van de Raad van Bestuur
  6. Organigram
  7. Bijvoegsel bij overeenkomst voor de vrijwillige lesgever
  8. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige lesgever
  9. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige medewerker
  10. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige regioassistent
  11. Huishoudelijk reglement voor de vrijwillige regiocoördinator
  12. Mededeling aan de vrijwillige lesgever
  13. Kaart en gebiedsomschrijving van de regio’s
    A. Antwerpen-centrum
    B. Antwerpen-noord
    C. Brugge
    D. Diksmuide
    E. Gent
    F. Hageland
    G. Ieper/Roeselare
    H. Kortrijk
    I. Leuven
    J. Lier
    K. Limburg
    L. Mechelen
    M. Turnhout
    N. Waasland
  14. Vraag voor uitnodiging op de algemene vergadering
  15. Volmacht voor de algemene vergadering
  16. Formulier voor vervoersonkosten

Voor je lessen heb je misschien iets aan onderstaand overzicht van online lesmateriaal:

  1. Lijst met online lesmateriaal

Meest recente berichten

Het is de week van de geletterdheid.

Nee, het is de eeuw van de geletterdheid. Geletterdheid is veel meer dan technisch kunnen lezen en schrijven. Het betekent dat je kan omgaan met taal, met cijfers, en dat je gebruik kan maken van ICT. Om goed te kunnen functioneren in onze samenleving moet je geletterd zijn.

In Vlaanderen zou ongeveer 1 op 7 laaggeletterd zijn. Wie laaggeletterd is, heeft meer kans om in de werkloosheid te belanden en afhankelijk te worden van een sociale uitkering. Meer zelfs, laaggeletterden krijgen het in ons 21ste-eeuwse samenleving steeds lastiger om zelfstandig te functioneren en participeren. Steeds meer bedrijven,  overheidsdiensten én scholen maken voor steeds meer maatschappelijke taken gebruik van geschreven informatie en digitale kanalen, en rekenen dus steeds meer op de ‘geletterde zelfredzaamheid’ van burgers, werknemers en ouders. Laaggeletterden hebben het moeilijk om de waarde, de waarheid en de betrouwbaarheid van informatie die circuleert via de media in te schatten. Zij lopen meer kans om bedot, misleid of verkeerd geïnformeerd te worden.

Het probleem beperkt zich niet tot volwassenen. Het PISA-onderzoek toont aan dat het aandeel van de 15-jarigen dat in Vlaanderen onder de basislat voor geletterdheid presteert tijdens de afgelopen 10 jaar is opgelopen tot 19%. En van vooruitgang is geen sprake, integendeel.