Vrijwilligers

Vrijwilligers

Je wil iemand helpen. Je wil een positieve bijdrage leveren aan onze maatschappij. Onderwijs is dé stapsteen om mensen een beter toekomstperspectief te geven. Als Auxilia-vrijwilliger kan je hiervoor werkelijk iets doen: je helpt iemand om iets te leren, het huiswerk te maken, een vak beter onder de knie te krijgen… En je krijgt er heel veel waardering voor terug.

Als Auxilia-vrijwilliger timmer je niet alleen aan de weg. Je maakt deel uit van een dynamische groep gelijkgezinde vrijwilligers. Iedereen werkt daarin volgens de eigen capaciteiten en interesses.

De kandidaat-vrijwilliger doorloopt een korte aannemingsprocedure: een intakegesprek door de regio-coördinator, en het overlopen en ondertekenen van een overeenkomst.

De vrijwilliger is verzekerd en ontvangt een verplaatsingsvergoeding. Een vrijwilligersvergoeding is niet voorzien.

Jaarlijks organiseert Auxilia een drietal bijeenkomsten. Dan is er gelegenheid om ervaringen uit te wisselen. Regelmatig wordt dan ook een deskundige uitgenodigd om ons blikveld te verscherpen en te verruimen. Daarnaast is er de kans om bijkomende vormingsmomenten te volgen.

Hier vind je alle noodzakelijke documenten die je wegwijs maken in onze werking.

Contactformulier vrijwilligers

Meest recente berichten

Eerste ervaringen van een vrijwilliger

Alles verloopt goed binnen de begeleiding. Ze werken allemaal heel goed mee en doen zelf ook veel moeite. Als ik binnenkom, liggen de gemaakte toetsen allemaal al klaar en geven ze aan welke oefeningen ze nog niet goed begrepen. Ik probeer mijn tijd goed in te delen maar soms is het wat moeilijk om ze alle drie evenveel aandacht te geven. De meisjes geven zelf goed aan wat ze moeten kennen voor toekomstige toetsen zodat ik het samen met hen kan overlopen en inoefenen.
Ik heb beide leerkrachten kunnen contacteren. Ze hebben mij tips gegeven bij de begeleiding en waar ik zeker moet op letten zoals moeilijkheden in de opdrachten te begrijpen. Ook heeft de leerkracht van de tweeling mij al ingelicht over toekomstige toetsen zodat ik deze met de meisjes kan inoefenen.
Ik heb momenteel een goed gevoel bij de begeleiding. Ik hoop dat de meisjes er ook echt wat aan hebben en mijn uitleg begrijpen. Niet enkel op leervlak maar ook op persoonlijk vlak leer ik de meisjes beter kennen wat de begeleiding des te leuker maakt.